راهنمای خرید ساندویچ ساز

راهنمای خرید ساندویچ ساز

برای تهیه یک اسنک خوشمزه شما به یک دستگاه اسنک ساز عالی نیاز دارید.در بازار ساندویچ ساز های متعددی یافت می شود که هر کدام ساختار خاص به خود را دارند؛ اما نکات مختلفی وجود دارد که یک اسنک ساز چند کاره عالی را از سایر رقبا متمایز می کند.

دسته بندی انواع دستگاه های ساندویچ ساز

امروزه دستگاه های ساندویچ ساز به هفت دسته مختلف تقسیم بندی می شوند که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربردی است.
در ساندویچ ساز های panini press محصولاتی هستند که برای استفاده ابتدا باید به طور کامل داغ شوند و پس از آن نان را روی دستگاه قرار می دهند.
اسنک سازهای چند منظوره به شما اجازه می دهند تا انواع ساندویچ ها،اسنک های مرغ،گوشت، قارچ، سبزیجات و حتی استیک را به سادگی تهیه کنید.
این ساندویچ ساز ها دارای صفحات متعدد با روکش سرامیکی نچسب بوده و توانایی کنترل دما برای جلوگیری از سوختگی را دارند.
این دستگاه ها می توانند دارای صفحات وافل، فینگر فود، ساندویچ و گریل نیز باشند.
نوع دیگری از اسنک پز ها نوع ماکروویو دار هستند که از تجهیزات کافی شاپی می باشند این محصولات در قسمت پایینی دارای یک سینی هستند که می توانید در داخل آن غذا های مختلف را نیز گرم کنید.

چه عواملی بر قیمت ساندویچ ساز تاثیر گذار است؟

یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت ساندویچ ساز ها نام برند و سازنده این دستگاه ها است که به علت شهرت بیشتر قیمتگذاری بالاتری نسبت به سایرین دارند.
عامل دیگر تعداد صفحات ساندویچ ساز است،هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد به مراتب قیمت دستگاه نیز افزایش می یابد.
قدرت المنتی در یک دستگاه نیز می تواند عامل تاثیر گذار در تعیین قیمت محصولات باشد.
در آخر کیفیت و جنس بدنه و صفحات اسنک پز و سیستم های کنترل دما در یک دستگاه نیز در افزایش و یا کاهش یک محصول تاثیر گذار می باشد.

کلیک کنید  راهنمای خرید خردکن

راهنمای خرید ساندویچ ساز

برخلاف اسم ساندویچ ساز نه تنها این وسیله برای تهیه ساندویچ و اسنک مناسب است بلکه برای درست کردن انواع مواد غذایی مانند:وافل،گریل کردن مواد غذایی،املت و نیمرو، انواع کوکو و فینگر فود ها ،شیرینی و کیک های کوچک نیز کارایی دارد.اما با تمام این ویژگی ها اصلی ترین و پر کاربرد ترین کار ساندویچ ساز تهیه یک ساندویچ خوش طعم خانگی در کمترین زمان است.برند های مشهور زیادی در زمینه ساخت این دستگاه ها فعالیت می کنند که با توجه به کیفیت و کارایی و مزیت های ساندویچ ساز های تولیدی می توان این برند ها را با یکدیگر مقایسه کرد.
یکی از عوامل تعیین کننده در خرید یک ساندویچ ساز کارآمد و خوب دارا بودن تعداد صفحات متنوع ساندویچ ساز است.
به طور مثال: صفحه گریل برای گریل کردن مواد غذایی مانند:گوشت، ماهی و … ؛ صفحه وافل برای تهیه شیرینی و وافل های ترد و خوشمزه؛صفحه فینگر فود برای تهیه انواع فینگر فود ها برای تهیه  پیش غذا در دورهمی ها و مهمانی ها؛و صفحه ساندویچ برای تهیه انواع ساندویچ ها در کمترین زمان

دو نکته مهم در خرید ساندویچ ساز

شستن صفحات ساندویچ ساز

بعضی از مدل های ساندویچ ساز با دارا بود صفحات قابل جابجایی این امکان را به شما می دهند که بتوانید به راحتی پس از استفاده صفحات را تمیز کنید.و یکی از عوامل مهم در تمیز کردن این صفحات جنس تفلون سرامیکی کیفیت بالای صفحات است.
نکته:برای عملکرد بهتر دستگاه های ساندویچ ساز قبل از استفاده می توانید آن ها را کمی با کره یا روغن چرب کنید.

نشانگر LED:

کلیک کنید  راهنمای خرید چای ساز

نشانگر شما را از روشن و یا خاموش بودن دستگاه و همچنین زمان داغ شدن دستگاه و آماده شدن غذا آگاه خواهد کرد.

شایع ترین مشکل در ساندویچ ساز ها

یکی از مشکلات متداول در این دستگاه ها گرم نشدن المنت ساندویچ ساز است.این اتفاق ممکن است به خاطر خرابی المنت و یا خرابی کلید کنترل درجه حرارت و عدم اتصال درست به برق باشد.
خراب شدن المنت ساندویچ ساز مورد کمیابی در این دستگاه است و خراب شدن کلید کنترل در این دستگاه شایع ترین مشکل است.برخی از تولید کننده ها بخاطر محافظت از دستگاه در برابر نوسان برق در ورودی برق دستگاه فیوز های سیلیکونی استفاده می کنند که باعث میشود با افزایش شدت جریان این فیوز ذوب و منجر به خاموش شدن دستگاه شود. در این صورت با مراجعه به بخش خدمات شرکت ساندویچ ساز این فیوز تعویض و مشکل دستگاه به سادگی حل خواهد شد.
در برخی از موارد هر دو صفحه ساندویچ ساز گرم می شود اما یکی از چراغ ها روشن می شود در این صورت ممکن است که مشکل از سوییچ حرارتی ساندویچ ساز باشد که برای رفع مشکل باید سوییچ مورد برسی قرار گیرد.

نکاتی برای نگهداری صحیح از ساندویچ ساز

همیشه قبل از استفاده از دستگاه با یک پارچه نم دار سطح صفحات را به طور کامل تمیز کنید.همچنین پس از استفاده از ساندویچ ساز نیز سریعا چربی و لکه های به وجود آمده در سطح صفحات را پاک کنید تا این چربی ها روی هم انباشته نشوند.
پاک نکردن صحیح صفحات باعث می شود به مرو زمان این صفحات بوی بدی گرفته و غذا های پخت شده بوی خوش خود را از دست بدهند.
برای جدا کردن قطعات سفت و خشک شده هرگز از وسایل تیز استفاده نکنید؛زیرا باعث آسیب به تفلون ساندویچ ساز خواهد شد.
برای پاک کردن لکه و یا قطعه خشک شده کمی روغن روی آن بریزید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.
توجه داشته باشید که هرگز برای شست وشوی صفحات از سیم ظرف شویی و شوینده های نامناسب استفاده نکنید؛زیرا باعث آسیب به پوشش نچسب خواهد شد.
بهتر است قبل از استفاده دستگاه را به برق متصل کنید تا گرم شود.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
Translate »